Op deze pagina leest u hoe u de AC18pro of Videolink app installeert en gebruikt.

De eerste stap is deze app te downloaden en te installeren uit de App- of Play store. Na het openen ziet u de onderstaande pagina. Eerst moet u een account aanmaken, wanneer u een wachtwoord in moet voeren let op dat er onder andere om een underscore gevraagd wordt in het wachtwoord, dat is een laag streepje. Bijvoorbeeld Pampus_327 zou een werkend wachtwoord kunnen zijn. Voer een email in, een wachtwoord en er wordt een code gestuurd ter verificatie naar het email adres, die code bestaat uit een nummer.

ac18pro add device

Druk op ADD DEVICE, klik daarna op wired connection

 

ac18pro toevoegen camera

Wanneer je de QR code hebt gescand kun je de camera live bekijken.
ac18pro live kijken
In de zwarte balk kun je het geluid horen wanneer je op het speaker icoon klikt. Op het icoon LOW kun je schakelen hoe scherp u de camera wilt volgen. Als u een trage internet verbinding heeft kunt gebruik maken van de lage resolutie om de beveiligingscamera beter te kunnen volgen.

Onder kunt u de intercom knop gebruiken om te kunnen spreken door de camera (wanneer de camera een speaker heeft). Met de playback knop komt u op het menu om de camera terug te kunnen kijken.

Beelden terugkijken met ac18pro

Met de knoppen capture en rec kunt u beelden of films opslaan naar de telefoon die zijn opgenomen. Met de audio knop kunt u geluid horen van de opname. U kunt alleen beelden terug kijken tot het begin van de dag. Wilt u op een andere dag kijken drukt u op de knop date.
kalender ac18pro

Meldingen ontvangen
Als het goed is krijgt u ook meldingen op uw telefoon. Als u die niet krijgt check dan alle machtigingen en zaken als bespaar standen, bovenop weergeven van uw telefoon zelf. Uw telefoon moet ook de app toestaan om meldingen te kunnen geven.

U kunt geen beelden terug zien
De camera, uw smartphone en de app hebben zelf een tijd instelling. Wanneer deze 3 niet overeen komen kan het zijn dat u via terug kijken beelden op het verkeerde moment of helemaal niet te zien zijn. Klik in de app rechts onderin op het tandwieltje, klik daarna op Sync time to device.

KLIK NOOIT OP RESTORE CONFIGURATION, als u dat doet moet er opnieuw software op de camera gezet worden

Camera offline
Als uw camerasysteem niet online komt is en alle bekabeling doet het en de voeding ook kan het zijn dat er een netwerkprobleem is. Kijk na of de ledjes knipperen of aan staan bij de aansluitingen voor zover die er zijn. Als er geen lampjes branden is er mogelijk geen voeding of een slecht contact, als de ledjes aan staan en niet knipperen terwijl anderen dat wel doen is er mogelijk een ip conflict of netwerkprobleem. Zie in dat geval de onderstaande vlog.